Competències que es desenvolupen en l'assignatura
Capacitat de produir obra plàstica fent referència explicita a mètodes sorgits de les reflexions, pensaments, procediments, tècniques i aparences que les obres d'art ens ensenyen.
|
Objectius d'aprenentatge de l'assignatura |
Referits a coneixements Atendre a les actituds personals de determinades artistes que des de la seva visió de dones aporten en el seu llenguatge plàstica visions concretes de món.
Referits a habilitats, destreses Treballar des de les metodologies personals de determinades artistes respostes plàstiques que poden ser transportades a les noves realitats artístiques i de pensament contemporani.
Produir obra plàstica des de qualsevol especialitat fent referència explicita a mètodes sorgits de les reflexions, pensaments, procediments, tècniques i aparences que les obres d'art ens ensenyen.
Aplicar amb correcció les eines, tècniques i procediments, sigui quin sigui el llenguatge plàstic escollit en la seva realització.
Referits a actituds, valors i normes Enfrontar-se a la crítica i a la lectura de la pròpia obra d'art.
Presentar l'obra realitzada públicament, en exposició individual, col·lectiva o aplicada.
Compartir els moments de diàleg com a generadors de circuits de relació i de provocació creativa, per tal de ser transportats a l'obra personal. |
Blocs temàtics de l'assignatura |
1. Mètodes de creació: Des del procediment, la tècnica, l'aparença i el pensament implícit de l'obra plàstica.
2. Artista, individu i obra
3. Obra plàstica: un dir al món.
4. Impregnacions en les obres d'art de dones.
5. Blocs específics que genera cada presentació d'obra i artista.
6. Laboratori Materials tous: Experimentació i ideació.
Metodologia i organització general de l'assignatura |
Les activitats seran compartides en fòrums de diàlegs i en presentacions públiques, ja sigui les que disposin presentacions d’artistes per artistes com a interaccions duals i per "tallers oberts" amb artistes convidades on es planteixen activitats concretes d’experimentació plàstica. |
Avaluació acreditativa dels aprenentatges de l'assignatura |
L'avaluació és continuada, amb tutories individuals i grupals, on l'avaluació formativa és clau per a la sumativa final que es concentra en les dos sessions de presentació pública
Avaluació única En un plaç de 15 dies desde l'inici de l'assignatura l'alumne ha de signar l'imprés de sol·licitud d'avaluació única en la secretaria del Centre. Exhaurit aquest periode, l'estudiant perd el dret a l'avaluació única. |
Fonts d'informació bàsiques de l'assignatura |
Llibre
Abakanowicz, M. i altres. Original visions: Shifting the Paradigm, Women’s art, 1970-1996. Mc Mullen Museum of Art. Boston College MA, USA 1997
Carmen Calvo. Carmen Calvo. Bancaja, Madrid, 2003
Entre el objeto y la imagen: Escultura británica contemporánea. Ministerio de Cultura Madrid: 1986
Jana Sterbak, Velleitas. Fund, Tapies,1995
L’escultura. Creacions paral.leles I, metàfores del real. Museu d’Art Contemporani de Barcelona, Barcelona 1995
Louise Bourgeois. Memoria y Arquitectura. Mn Centro Arte Reina Sofía, Madrid 2000
Louise Bourgeois, Tejiendo el tiempo. CAC, Málaga, 2004
Marchan Fiz, Simon. Del arte objetual al arte del concepto. Akal, Madrid, 1988
Plagia, Camille. Vamps & Tramps, más allá del feminisme. Ed.Valdemar, 2001
Rebecca Horn, The glance of infinity. Scalo Verlag,1997
Reckitt, Helena. Arte y feminismo. Phaidon Press Limited. Londres, 2005
Vídeos, DVD i pel·lícules cinematogràfiques
Angels Margarit. Angels Margarit/CIA Mudances, 1985-2000
Bausch, Pina. Der Fensterputzer.Arte, 2004